Tematyka i cele w grupie "ŻABKI" na miesiąc maj:
Tematyka kompleksowa:
- Jestem kulturalny
- Książka – mój przyjaciel
- Bajki, baśnie, legendy
- Rodzina razem się trzyma
- Ja i moi bliscy
Cele operacyjne - dziecko:
· rozumie i przestrzega zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosuje zwroty grzecznościowe, rozwiązuje konflikty, właściwe zachowuje się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówi o swoich potrzebach, spokojne oczekuje na swoją kolej;
· nawiązuje właściwe relacje rówieśnicze w zabawie i sytuacjach codziennych - przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
· orientuje się w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
· posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
· poznaje liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10;
· operuje liczebnikami porządkowymi;
· potrafi ustawić przedmioty według wielkości, wysokości;
· porusza się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
· rozwija swoje słownictwo w zabawach słowotwórczych;
· buduje zdania poprawne gramatycznie;
· ćwiczy percepcję wzrokową poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
· ćwiczy percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie);
· odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich;
· dokonuje analizę i syntezę zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa);
· różnicuje głoski „o”, „a”, „m”, „l”, „i”, „t”, „d”, „e”, „u”, „k”, „y”, „z”, „b”, „n”, „s”, „r”, „g”, „p”, „w”, „c”, „j”, „f”, „ł”, „h”; wyróżnia wskazaną głoskę w zależności od miejsca w wyrazie;
· słucha i stosuje słowa, zwroty, piosenki w j. angielskim;
· śpiewa piosenki, zapamiętuje krótkie rymowanki;
· wykonuje prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów według instrukcji nauczyciela;
· koduje na dywanie oraz na kartce papieru;
· buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji i treści utworu literackiego;
· układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie;
· przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność;
· kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
· reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence;
· wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją;
· kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem;
· usprawnia pracę własnych narządów mowy.
___________________________________________
opracowanie: wychowawca grupy - Agata Niewalda