Cele dydaktyczne w listopadzie w grupie Krasnoludki:
Tematyka kompleksowa:
- Nasza mała ojczyzna
- Mój dom – Polska
- Moje hobby
- Ulubione zajęcia
Cele operacyjne:
- rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
- budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
- uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
- uwrażliwianie na piękno wsi rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
- kształtowanie pojęcia numer domu;
- uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
- przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
- kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
- uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
- poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
- rozumienie pojęcia kokarda narodowa;
- kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
- zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
- kształtowanie postaw patriotycznych;
- budzenie dumy z przynależności narodowej;
- zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
- kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
- rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
- przeliczanie symboli narodowych;
- rozpoznawanie symboli narodowych;
- rozbudzanie postaw patriotycznych;
- wzbogacanie wiedzy społeczno -przyrodniczej;
- uwrażliwianie na folklor;
- nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
- wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech; umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
- rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami;
- rozpoznawanie i nazywanie emocji;
- umiejętność radzenia sobie z emocjami w różnych sytuacjach;
- nawiązywanie bliższych relacji z innymi;
- rozwijanie pamięci;
- zdobywanie umiejętności poprawnego wymawiania słów;
- usprawnianie aparatu mowy;
- dzielenie na zbiory ze względu na jedną cechę wspólną;
- rozwijanie myślenia logicznego w zabawach matematycznych;
- czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi;
- zapamiętywanie układów ruchowych do piosenek;
- taniec z rekwizytem;
- umiejętność bezpiecznej zabawy ruchowej
- prawidłowe rozróżnianie kolorów i posługiwanie się ich nazwami;
- ćwiczenie sprawności manualnej, usprawnianie drobnych ruchów ręki podczas prac plastycznych;
- utrzymywanie porządku w sali po zabawie;
- poznanie znaczenia słowa ekologia;
- rozwijanie zachowania proekologicznego;
- czerpanie radości z działań zawierających elementy proekologiczne;
- rozwijanie kompetencji językowych – szukanie i nazywanie przeciwieństw; rozwijanie wyobraźni podczas zabaw parateatralnych;
- nabywanie odwagi do zaprezentowania siebie;
- dostrzeganie zachodzących i nieodwracalnych zmian w przedmiotach codziennego użytku;
- kształtowanie myślenia przyczynowo -skutkowego;
- wdrażanie do szanowania rzeczy;
- doświadczenia muzyczne z wykorzystaniem elementów przyrody;
- nabywanie umiejętności wykorzystywania elementów przyrody w zabawie; nabywanie szacunku do przyrody;
- przybliżenie określenia rozciągliwy;
- eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym;
- rozwijanie myślenia twórczego.
Tematyka kompleksowa:
- Nasza mała ojczyzna
- Mój dom – Polska
- Moje hobby
- Ulubione zajęcia
Cele operacyjne:
- rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
- budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
- uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
- uwrażliwianie na piękno wsi rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
- kształtowanie pojęcia numer domu;
- uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
- przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
- kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
- uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
- poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
- rozumienie pojęcia kokarda narodowa;
- kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
- zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
- kształtowanie postaw patriotycznych;
- budzenie dumy z przynależności narodowej;
- zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
- kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
- rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
- przeliczanie symboli narodowych;
- rozpoznawanie symboli narodowych;
- rozbudzanie postaw patriotycznych;
- wzbogacanie wiedzy społeczno -przyrodniczej;
- uwrażliwianie na folklor;
- nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
- wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech; umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
- rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami;
- rozpoznawanie i nazywanie emocji;
- umiejętność radzenia sobie z emocjami w różnych sytuacjach;
- nawiązywanie bliższych relacji z innymi;
- rozwijanie pamięci;
- zdobywanie umiejętności poprawnego wymawiania słów;
- usprawnianie aparatu mowy;
- dzielenie na zbiory ze względu na jedną cechę wspólną;
- rozwijanie myślenia logicznego w zabawach matematycznych;
- czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi;
- zapamiętywanie układów ruchowych do piosenek;
- taniec z rekwizytem;
- umiejętność bezpiecznej zabawy ruchowej
- prawidłowe rozróżnianie kolorów i posługiwanie się ich nazwami;
- ćwiczenie sprawności manualnej, usprawnianie drobnych ruchów ręki podczas prac plastycznych;
- utrzymywanie porządku w sali po zabawie;
- poznanie znaczenia słowa ekologia;
- rozwijanie zachowania proekologicznego;
- czerpanie radości z działań zawierających elementy proekologiczne;
- rozwijanie kompetencji językowych – szukanie i nazywanie przeciwieństw; rozwijanie wyobraźni podczas zabaw parateatralnych;
- nabywanie odwagi do zaprezentowania siebie;
- dostrzeganie zachodzących i nieodwracalnych zmian w przedmiotach codziennego użytku;
- kształtowanie myślenia przyczynowo -skutkowego;
- wdrażanie do szanowania rzeczy;
- doświadczenia muzyczne z wykorzystaniem elementów przyrody;
- nabywanie umiejętności wykorzystywania elementów przyrody w zabawie; nabywanie szacunku do przyrody;
- przybliżenie określenia rozciągliwy;
- eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym;
- rozwijanie myślenia twórczego.