Tematyka i cele w grupie "Gromadka Puchatka" w maju:
Tematyka kompleksowa:
- JESTEM KULTURALNY
- KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL
- BAJKI, BAŚNIE LEGENDY
- RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
- JA I MOI BLISCY
Cele operacyjne -dziecko:
- wskazuje wymienione przez nauczyciela części ciała
- dokładnie myje i wyciera dłonie;
- samodzielnie załatwia potrzeby fizjologiczne;
- słucha opowiadania czytanego przez N.;
- odpowiada na pytania N. dotyczące treści opowiadania;
- wyjaśnia co to znaczy „być mądrym”;
- opowiada (na podstawie ilustracji), jak należy się zachować w bibliotece;
- przykleja naklejki przy określonych przedmiotach;
- wykonuje polecenie N., wskazuje wymieniane części ciała;
- uczestniczy w zabawach bieżnych, przestrzega reguł zabawy;
- wykonuje sowę wg instrukcji N.;
- manipuluje wskazanym przez N. przedmiotem, rozumie określenia: na, pod, obok itp.
- rozwiązuje zagadkę słowną;
- opisuje wygląd różnych sów;
- wyjaśnia, dlaczego sowa uważana jest za symbol mądrości;
- naśladuje „pohukiwanie” sowy;
- nawiązuje relacje z rówieśnikami, szanuje ich odmienność;
- porządkuje salę po zakończonej zabawie, zgodnie współpracując z innymi przedszkolakami;
- używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania;
- recytuje rymowankę, dzieli na sylaby tytuły różnych bajek;
- uważnie słucha piosenki, powtarza za N. jej słowa, naśladując przewracanie kartek w książce;
- odpowiada na pytania dotyczące treści piosenki;
- opowiada o tym, z kim czyta w domu i jakie lubi książki;
- rozwiązuje zagadkę, podaje pierwszą sylabę swojego imienia;
- naśladuje ruchem zachowanie różnych postaci z bajek;
- opisuje wygląd dwóch różnych książek;
- rysuje kontur książki po śladzie;
- tworzy okładkę pasująca do książki o kocie, wykorzystując nalepki i kredki;
- koloruje obrazki książek według instrukcji;
- rysuje na chodniku kredą książki, szanuje pracę swoich kolegów/ koleżanek;
- przelicza strony w różnych książkach, porównuje ich liczbę;
- układa dowolne przedmioty w kolejności od największego do najmniejszego, stosuje określenia: mały, średni, duży;
- ogląda i opisuje wygląd różnych książek zawierających nuty;
- opisuje wygląd różnych nut;
- słucha uważnie piosenki, opisuje jej nastrój, odpowiada na pytania dotyczące jej treści;
- wsłuchuje się w otoczenie, wskazuje źródło słyszanych dźwięków;
- naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt;
- gra na instrumentach perkusyjnych ze zmienną dynamiką (głośno – cicho);
- otacza pętlą przedmioty, które powstają z drewna, przelicza obrazki;
- opisuje wygląd różnych książek z elementami sensorycznymi, nazywa swoje odczucia zmysłowe;
- wykleja wzór określonym materiałem, zgodnie współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania pracy;
- opowiada treść wybranej książki, stara się budować zrozumiałą pod względem językowym wypowiedź;
- słucha opowiadania N. o pierwszych książkach i sposobie zapisu informacji;
- bawi się w tatr, wykorzystując papierowe sylwety;
- układa matematyczne rytmy z dowolnych przedmiotów;
- uczestniczy w dyskusji, wyjaśnia jak można dbać o książki;
- rozpoznaje bajowe postacie, podaje tytuły bajek z których pochodzą;
- segreguje obrazki bajkowych bohaterów (na złe i dobre postacie), kierując się emocjami, które w nim wywołują;
- opisuje fragmenty słyszanej muzyki, nazywając uczucia, które w nim wywołuje;
- ogląda okładki różnych książek, opisuje ich wygląd;
- uważnie słucha poleceń N., sprawnie łapie piłkę i celnie ją odrzuca;
- wymyśla wyrazy pochodne do podanego słowa;
- podaje przeciwieństwa do usłyszanych zwrotów;
- opowiada o swojej rodzinie (określa liczbę jej członków, mówi, co lubi robić z mamą, a co z tatą…);
- stosuje zasady bezpiecznej i kulturalnej zabawy;