Cele dydaktyczne w grudniu w grupie Pszczółki:
Tematyka kompleksowa:
1. Nadchodzi zima.
2. Coraz zimniej.
3. Świąteczne przygotowania.
4. Wesołych Świąt.
Cele operacyjne:
- poznanie oznak zimy;
-umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy,
-dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych,
-kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy,
-uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom,
-nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych,
- ćwiczenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych,
-rozwijanie słuchu i poczucia rytmu,
-umiejętność tańca krokiem dostawnym,
-zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno –technicznych,
-kształtowanie umiejętności współdziałania dłoni,
-nabywanie poczucia satysfakcji,
-uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy,
- kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą,
-nabywanie umiejętności wyrażania uczuć,
-nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków,
-uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą,
-rozwijanie umiejętności przeliczania,
- nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila,
-zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi,
-rozwijanie muzycznych zdolności twórczych,
-wyrabianie wrażliwości muzycznej,
-poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie,
-określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny,
-kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych,
-czekanie na swoją kolej podczas rozmowy,
-zapoznanie z zawodem i pracą listonosza,
-określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami,
-nabywanie umiejętności składania życzeń,
-zdobywanie umiejętności szacowania pojemności,
-nabywanie sprawności w pracach gospodarczych,
-przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych,
-rozwijanie ekspresji ruchowej,
-kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych,
-umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych,
-utrwalanie podstawowych kolorów,
-nazywanie emocji,
-budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi,
-przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja,
-utrwalanie nazw części ciała,
-kultywowanie zwyczaju świątecznego spotkania rodzinny,
-poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej,
-śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem,
-zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem,
-odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent.