- Rok szkolny 2024/2025
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
- Krasnoludki
- Pszczółki
- Jagódki
- Gromadka Puchatka
- Tęczowe Ludki
- Marynarze
- Słoneczka
- Motylki
- Biedronki
- Chmurki
- Stokrotki
- Myszki
- Archiwum 2023/2024
- Nowatorstwo w Przedszkolu
- Konkursy
- Preoorientacja zawodowa
- Sukcesy/Podziękowania
- Wirusoochrona
- "Magiczna moc bajek" - Międzynarodowy Projekt Czytelniczy
- Archiwum 2022/2023
- Archiwum 2021/2022
- Wyzwanie dla rodziny 2021/2022
- Archiwum 2020/2021
- Archiwum 2019/2020
- Archiwum Innowacja pedagogiczna „Emocja"
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Co Słonko Widziało – na dziecięce kłopoty … Brzechwa” realizowany w grupie „Biedronki” - modułu II WIELKIE SPRAWY MAŁYCH DZIECI.
W trakcie zajęć dzieci poznały wiersze Jana Brzechwy i zrealizowały zdania:
- Kłamstwo ma krótkie nogi w oparciu wiersz „Kłamczucha”, odwołując się do doświadczeń dzieci toczyliśmy dyskusje dotyczące kłamstwa i jego konsekwencji „Co by było gdyby…”. Dzieci poznały powiedzenie „kłamstwo ma krótkie nogi” i oceniały zdania w zabawie „prawda czy fałsz”.
- Dziecięce smutki i radości w oparciu o wiersz „Psie smutki”, odbyły się pogadanki nt. „smutek-radość”, czym są, kiedy je odczuwamy, co je wywołuje, która emocja jest milsza. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „co może poprawić humor?”. Dzieci zobaczyły także emocje te podczas zabaw z lusterkiem.
- Czerwony kłopot – wstyd, w oparciu o wiersz „Pan Pomidor”. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń starały się wytłumaczyć co to wstyd, kiedy się wstydzimy, jak można rozwiązać problem wstydu. Szukały jak wygląda wstyd na obrazkach, a podczas zabawy plastycznej starały się oswoić wstyd.
- Na tapczanie siedzi leń… w oparciu o wiersz „Leń”, omówiliśmy takie pojęcia jak „lenistwo – pracowitości” i tego „kto to leń”. Dzieci zastanawiały się co robić, żeby się nie nudzić i pokazywały to podczas zabawy pantomimicznej.
- Strach ma wielkie oczy w oparciu o wiersz „Koziołeczek”, w odniesieniu do doświadczeń dzieci odbyła się pogadanka nt.: strachu i odwagi, podczas zabaw z lusterkiem dzieci obserwowały w których miejscach na twarzy pojawia się strach. Podczas zabawy ruchowej „Straszaki-śmieszaki” staraliśmy się go oswoić, a na zakończenie dzieci narysowały i zamknęły „strachy” w słoikach, zamieniając je w zabawne stworzenia.
- Złość, w oparciu o wiersz „Foka”, dzieci szukały odpowiedzi na pytania: czy złość jest uczuciem przyjemnym? Jak okiełznać złość? Podczas zabawy pantomimicznej szukaliśmy złości w swoim ciele,
a w trakcie zabawy muzycznej „Lew”, dzieci starały się wyrzucić z siebie złość.
W trakcie tego modułu powstała także książka o kocie p.t. "Kocia Opowieść", której autorami są dzieci wraz z rodzicami. W sali znajduje się kącik emocji, w którym dzieci mogą rozładować emocje, kiedy tego potrzebują. Wszystkie wiersze w module II poruszały temat emocji, dzięki zajęciom i zabawom, w których dzieci wzięły udział, mogły je bliżej poznać i zrozumieć. W końcu każdego dnia doświadczamy różnych emocji i nie ma możliwości nie przeżywania ich, są częścią naszego życia.