„Diagnozowanie problemów i interwencja oraz konsultacje ze specjalistami z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną wraz ze współdziałaniem rodziny, warunkiem wczesnego udzielania pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej”
Celem oddziaływań jest jak najwcześniejsze wykrycie i zlikwidowanie bądź korygowanie zaobserwowanych u dziecka nieprawidłowości w rozwoju oraz odpowiednie dobranie ćwiczeń do jego indywidualnych potrzeb; zapobieganie nieprawidłowościom rozwojowym, które można określić w trakcie diagnozy funkcjonowania dziecka i warunków, w jakich się ono rozwija; ustalenie wieloprofilowego programu usprawniania dziecka z wielorakimi zaburzeniami; wczesna - kompleksowa profilaktyka niepełnosprawności, przygotowanie i pomoc rodzinom w rehabilitowaniu dziecka w domu oraz świadomym, prawidłowym pielęgnowaniu dziecka (profilaktyka); kształtowanie pozytywnych relacji rodzic-profesjonalista.
„Kto ty jesteś? Polak mały”- wpływ najbliższego środowiska na kształtowanie postaw patriotycznych dzieci.
Rozwijanie prawidłowych postaw patriotycznych powinno rozpocząć się już od najmłodszych lat. Jednym z podstawowych celów wychowania przedszkolnego jest zadbanie o wszechstronny rozwój dziecka oraz kształtowanie jego osobowości.
Nasze przedszkole uczestniczy w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Piękna Nasza Polska Cała”.
Honorowy patronat nad projektem pełnią:
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Witold Stępień – Marszałek Województwa Łódzkiego
- Jacek Lipiński – Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego
- Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola,
- Wydawnictwo Edukacyjne MAC,
- Telewizja Łódzka,
- Telewizja Aleksandrowski Kurier,
- Zespół ludowy Rokiczanka
„Niechaj narowie wżdy postronni znają
Iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”
(Mikołaj Rej – „Żywot człowieka poczciwego”)
I chciałoby się dopisać:
„Oraz jeszcze różnymi gwarami godają
Niech ich jak Ślązoki często używają”
(Marek Szołtysek – „Żywot Ślązoka poczciwego”)
Przedszkole miejscem wprowadzania dzieci w świat tradycji ludowych, obyczajów i kultury.” – zebranie informacji nt. charakterystycznych obrzędów w wybranych regionach Polski.
Głównym celem edukacji regionalnej w przedszkolu jest wspomaganie indywidualnego rozwoju każdego dziecka z pomocą rodziny, w oparciu o współpracę ze środowiskiem lokalnym.