Od 01.09.2025r. Przedszkole nr 2 będzie funkcjonować w całości w budynku przy ul. Knosały 16.
Informuje się, że zebranie dla Rodziców inaugurujące rok szkolny 2025/2026 odbędzie się w dniu 27 sierpnia o godzinie 16:30
w przedszkolnej auli, do której zapraszamy Rodziców dzieci nowo zapisanych, które rozpoczynają przygodę w naszym przedszkolu.
Po spotkaniu z dyrektorem na godzinę 17:00 zapraszamy wszystkich rodziców na spotkania grupowe z wychowawczyniami w salach przedszkolnych.
Przy wejściu do przedszkola będą listy dzieci przydzielone do odpowiednich grup wraz z wychowawczyniami.
O roli książki w procesie wychowywania.
Wyniki Ogólnopolskiego konkursu
„Moja własna książka- ja bohaterem świątecznego opowiadania”
Kategoria 3-4 latki:
I miejsce – Marta M. 4 lata - Przedszkole nr 19 w Mysłowicach
II miejsce – Zuzanna S. 3 lata - Przedszkole nr 2 "Pod Topolą" w Radzionkowie
Kategoria 5-6 latki:
I miejsce - Szymon H. 5 lat - Przedszkole Miejskie nr 4 Lubliniec
II miejsce – Sebastian M. 6 lat - Miejskie Przedszkole nr 7 w Piekarach Śląskich
Wyróżnienie – Zuzanna M. 6 lat - Przedszkole nr 2 Wrocław
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i ich nauczycielom. Dyplomy, podziękowania oraz nagrody rzeczowe dla laureatów zostaną wysłane pocztą tradycyjną lub mailową.
Ogólnopolski Konkurs Literacko-Plastyczny
„Moja własna książka – ja bohaterem świątecznego opowiadania”
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie!
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo TUTAJ !
Przyroda jest bezcennym skarbem. Dla dzieci w wieku przedszkolnym najłatwiej dostępnym i niewyczerpalnym źródłem przeżyć, wiedzy oraz bezpośrednich doświadczeń. Różnorodne zjawiska i procesy występujące w przyrodzie mogą być niezastąpionym bodźcem do wszechstronnego rozwoju. W związku z tym należy przyzwyczaić dzieci do bycia uważnym obserwatorem
Dzieci przedszkolne poznają przyrodę w sposób pośredni przez poznawanie za pomocą obrazów, dźwięków i mowy, ale przede wszystkim przez bezpośredni kontakt z jej wytworami . Od najmłodszych lat interesuje się przyrodą. Wszystko, co żyje, rusza się, rośnie, wydaje głosy, posiada barwę, jest mu bliskie. Dziecko ma bliski kontakt z przyrodą, o ile ma możliwość zbliżenia się do niej. Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci – wychowanków, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże im w odkrywaniu jej piękna .
Dla rozwoju poznawczego dziecka przyroda jest nieocenionym nauczycielem. Droga do przedszkola umożliwia dziecku dostrzeganie piękna krajobrazu. Dzięki obserwacji i doświadczaniu różnorodnych zjawisk kształci się uwaga, spostrzegawczość, pamięć wzrokowa, sprawność mowy i myślenia. Nie tylko uczy się wyrażania swoich myśli, ale również kształci wyobraźnię, którą dostrzega, np. w zabawach. Kontakt z przyrodą wpływa również na rozwój emocjonalny. Stanowi okazję do cieszenia się z miłych rzeczy, daje zadowolenie ze zwykłych zdarzeń, czynności. Obcujące z przyrodą dziecko rozwija w sobie wrażliwość artystyczną, dzięki której doznaje radosnych przeżyć i wrażeń.
Obcowanie dziecka z przyrodą w sposób czynny, tj. przez zabawę, prace hodowlane ma znaczenie do rozwoju społecznego. Aktywne obcowanie z przyrodą ma korzystny wpływ na rozwój fizyczny dziecka. Zabawa i ruch na świeżym powietrzu przyczyniają się do poprawy zdrowia, staje się odporniejsze na wiele chorób, silniejsze. Przebywając na łonie natury jest bardziej ruchliwe, wzmacnia się jego system nerwowy i pobudza aktywność całego organizmu.
Zabawy i gry ruchowe na powietrzu wszechstronnie oddziałują na jego organizm, dostrzega piękno otaczającego świata. Widzi też problemy ekologiczne w najbliższym otoczeniu, wynikające często z nieprawidłowego zachowania człowieka. Edukacja przyrodnicza ma duże znaczenie dla kształtowania postaw proekologicznych. Aby uzyskać pozytywne rezultaty kontaktu dzieci z przyrodą należy nimi umiejętnie kierować.
Zainteresowania przyrodnicze dzieci powinny kształtować się już w przedszkolu, lecz bardzo często mają swój początek w środowisku rodzinnym. Rodzina odgrywa ogromną rolę w nadawaniu kierunku zainteresowaniom. Przedszkole uzupełnia oddziaływanie rodziny i wzbogaca sumę doświadczeń zdolnych do budzenia zainteresowań. Nauczyciele stosują różnorodne metody i techniki w pracy dydaktyczno- -wychowawczej, kształtując zainteresowania przyrodnicze dzieci. Wśród metod dominują metody czynne oraz oparte na obserwacji i pokazie. Bezpośredni kontakt z przyrodą pobudza aktywność poznawczą dzieci i może przerodzić się w trwałą chęć obcowania z nią w celach relaksu .Okres przedszkolny w życiu dziecka to czas kształtowania się zalążków właściwych postaw i przekonań. Warto kształtować postawę proekologiczną i przekonanie , że człowiek nie tylko niszczy przyrodę, ale może ją także ratować.
Opracowała: mgr Weronika Pudlik