Praca Przedszkola przebiega w oparciu o Statut, który określa:
- nazwę przedszkola,
- cele,
- zadania
- organy przedszkola
Podstawa Wychowania Przedszkolnego, która:
- zawiera zadania przedszkola
- określa, jakie dzieci nie obejmuje przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym
- określa osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w zakresie obszaru:
- rozwoju fizycznego
- rozwoju emocjonalnego
- rozwoju społecznego
- rozwoju poznawczego
- określa warunki i sposób realizacji zadań
___________________________________________________
Roczny plan pracy
Praca przedszkola opiera się na rocznym planie pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej z zadaniem kierunkowym:
„Cudze chwalicie, swego nie znacie – sami nie wiecie co posiadacie” - St. Jachowicz
___________________________________________________
Przedszkolny Zestaw Programów obowiązujących na terenie placówki
- Program wychowania przedszkolnego: „Dobry pomysł” dla każdej grupy wiekowej. Autorka: Ewa Janus; Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne;
- Programy do katechezy:
- 3, 4, 5-latek „Jesteśmy dziećmi bożymi”; red. ks. prof. Jan Szpet i Danuta Jackowiak; nr AZ-0-01/10;
- 6 latek „Tak dla Jezusa”; red. ks. Paweł Płaczek; nr AZ-0-01/20
Wnioski z prowadzonego nadzoru na rok szkolny 2024/2025:
1) Wzbogacanie oferty placówki z wykorzystaniem umiejętności zdobytych podczas szkoleń i warsztatów, prowadzenie ciekawych projektów edukacyjnych i innowacji pedagogicznych oraz atrakcyjnych dla dzieci e-pomocy.
2) Wyszukiwanie i udział w konkursach zewnętrznych, w które należy włączać również rodziców.
3) Pozyskiwanie pomocy rodziców w pracach na rzecz przedszkola.
4) Kontynuowanie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na promowanie wizerunku przedszkola.
5) Rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci w wieku przedszkolnym ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój sprawności ruchowej oraz postaw społecznych, patriotycznych oraz odpowiedzialności za region i ojczyznę.
6) Systematycznie prowadzenie obserwacji pedagogicznej, udzielanie dzieciom z mikrodefektami pomocy mając na uwadze ich indywidualne potrzeby i możliwości rozwojowe, systematyczne monitorowanie ich postępów, w miarę potrzeb podejmowanie współpracy z Powiatową Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Tarnowskich Górach w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w celu poprawy funkcjonowania dziecka oraz w celu planowania dalszych działań.
7)W procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej prowadzenie współpracy z wychowawcami grup, ze specjalistami, z rodzicami, innymi nauczycielami w celu zmierzania do ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych skupionych wokół dziecka, w celu wyrównania różnic pomiędzy dziećmi, wzbogacania warsztatu pracy, w celu uatrakcyjnienia zajęć oraz w sytuacjach tego wymagających z innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i jego rodziny, tj. z Sądem Rodzinnym, OPS - em, Policją, itd.
8) Podczas zajęć kierowanych z dziećmi wykorzystywanie i wzmacnianie mocnych stron dziecka, zachęcanie i zgłaszanie do udziału w różnych przedsięwzięciach, konkursach, pokazach talenów,
9) W toku codziennych zajęć zwracanie uwagi na przestrzeganie prawa, regulaminów, procedur szczególnie tych dotyczących zasad BHP oraz standardów ochrony małoletnich, zachęcanie do współpracy z innymi instytucjami celem poprawy dobrostanu małoletnich.
10) Ciągłe i systematyczne rozwijanie u wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, praca nad emocjami. Podnoszenie jakości edukacji włączającej.




