
Cele dydaktyczne w listopadzie w grupie Motylki:
Tematyka kompleksowa:
1.Album rodzinny
2. Mała i duża ojczyzna
3.Ja i moje ciało
4.Przygotowanie do zimy
Cele operacyjne:
-kształtowanie umiejętności nazywania pokrewieństwa między członkami rodziny,
- zapoznanie z uczuciem tęsknoty,
-kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi,
- zapoznanie z uczuciem radości,
- doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu,
-kształtowanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie umiejętności koncentracji uwag,
-kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie,
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
-kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy,
-doskonalenie pamięć słownej i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych,
-doskonalenie umiejętności wyrażania emocji,
-zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny,
-kształtowanie umiejętności opisu ilustracji,
-zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się,
-doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim,
-doskonalenie umiejętności nazywania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowa nie pozytywnych zachowań i postaw społecznych,
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych części ciała,
-wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji,
-kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej,
-doskonalenie umiejętności przeliczania,
- stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych,
-zapoznanie z narządami zmysłów,
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron,
-wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych,
-zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy,
-uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku,
-kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób,
-rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby,
-poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych,
-kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania,
-uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych,
-poznanie zasad dokarmiania ptaków,
- kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt,
-wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe,
-kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla),
-rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną.




