Nasze dzieci » "Biedronki"
Cele dydaktyczne w październiku w grupie Biedronki:
Tematyka kompleksowa:
- Zwierzęta jesienią,
- Pogoda w kratkę
- Zdrowie na talerzu,
- Bajkostwory i potwory
Cele operacyjne:
- zapoznanie z mieszkańcami lasu;
- wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie;
- podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody;
- poszerzanie wiedzy o jeżu;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się;
- rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt;
- wdrażanie do układania pod względem wielkości;
- doskonalenie umiejętności przeliczania;
- umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań;
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej;
- rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt;
- uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym;
- tworzenie muzyki;
- rozwijanie twórczej aktywności dziecka;
- budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy;
- kształtowanie umiejętności nazywania rodzaju emocji;
- zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy;
- zachęcenia do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników;
- kształtowanie umiejętności tworzenia rymów;
- zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków;
- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych;
- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem;
- doskonalenie umiejętności skupiania uwagi;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody;
- poznanie zjawiska powstawania deszczu;
- rozwijanie ciekawości poznawczej;
- kształtowanie umiejętności plastycznych;
- utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych;
- doskonalenie wyczucia rytmu;
- zapoznanie z emocją smutku;
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji;
- ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb;
- kształtowanie umiejętności sylabizowania;
- zapoznanie z nazwami polskich warzyw;
- uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw;
- doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania;
- utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych;
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej;
- zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie;
- doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu;
- kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych;
- zapoznanie z emocją strachu;
- kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji;
- wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami;
- kształtowanie sprawności językowej;
- utrwalenie znajomości nazw emocji;
- rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
- kształtowanie umiejętności przeliczania;
- zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod);
- uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy;
- kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt;zapoznanie z postacią yeti;
- doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia;
- kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci;
- doskonalenie słuchu muzycznego;
- rozwijanie zmysłu estetycznego.