bip.gov.pl
A A A K

SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 11.09.2014, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja

Dyrektor przedszkola

mgr Ilona Tomczyk
Tel/Fax: 32-286-65-32
e-mail: przedszkole2@cidernet.pl

Kompetencje dyrektora:


2.1 Dyrektor przedszkola organizuje pracę placówki i kieruje jej pracownikami.
2.2 Ponosi pełną odpowiedzialność za BHP w placówce.
2.3 Kieruje bieżącą działalnością wychowawczo-dydaktyczną placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
2.4 Sprawuje nadzór pedagogiczny zgodnie z odrębnymi przepisami, gromadzi informacje o pracy nauczycieli i dokonuje ich oceny.
2.5 Sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki ich harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne.
2.6 Realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących.
2.7 Dysponuje środkami finansowymi przekazywanymi przez organ prowadzący oraz ponosi odpowiedzialność za ich wykorzystanie.
2.8 Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
2.9 Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli
i pracowników nie będących nauczycielami.
2.10 Dyrektor występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej,
w prawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników przedszkola.
2.11 W wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną i rodzicami.
2.12 Przedstawia radzie pedagogicznej do 31 sierpnia każdego roku wyniki i wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego.
2.13 Opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia radzie pedagogicznej do 15 września każdego roku.
2.14 Dopuszcza do użytku w przedszkolu Program wychowania przedszkolnego na wniosek nauczyciela jeżeli spełnia określone w rozporządzeniu MEN kryteria.
2.15 Organizuje skuteczny i efektywny system kontroli zarządczej.
2.16 Organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną: w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju tworzy zespół do planowania
i koordynowania, wyznacza osobę koordynującą pracę zespołu, ustala formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiar godzin,
w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, informuje na piśmie rodziców ucznia o formach, sposobach, okresie udzielania pomocy oraz o wymiarze godzin, wypisuje kartę indywidualnych potrzeb ucznia.



Opublikował: Dawid Tomczyk
Publikacja dnia: 11.09.2014
Podpisał: Ilona Tomczyk
Dokument z dnia: 11.09.2014
Dokument oglądany razy: 2 387